Najczęstsze przyczyny awarii turbosprężarek

środa, 6 sierpnia 2014


Wiele słyszy się na temat skracania cyklu życia podzespołów samochodowych przez producentów. W tym stwierdzeniu na pewno jest ziarnko prawdy, ponieważ na czym mieli by zarabiać jeśli wszystkie części charakteryzowałyby się długowiecznością. 





Obecnie sprzedaż części zamiennych i naprawy serwisowe są jednym z kluczowych źródeł poprawy wyniku finansowego producentów motoryzacyjnych. Problem ten jest wszechobecny jednak warto skupić się podstawowych przyczynach awarii podzespołów, gdyż na skrócony cykl życia części nie mamy najmniejszego wpływu. 

Najczęstszymi przyczynami awarii turbosprężarek są czynniki zewnętrzne lub po prostu my sami. Czyli to nie zagraniczne koncerny? My sami? Niestety, zdarzają się przypadki, w których kierowca nie jest świadomy tego, że samochód wyposażony jest w turbosprężarkę. Niektórzy nie wiedzą natomiast, że po intensywnej pracy silnika turbosprężarka powinna dostać chwilę czasu na wyhamowanie i wystudzenie. Jednak nam się zawsze śpieszy i odcinamy rozpędzonej turbinie dopływ smarowania. Turbosprężarka nie ma również z nami lekko podczas zimowych poranków, kiedy zazwyczaj śpieszymy się do pracy. Zaleca się, żeby w mroźne dni turbosprężarka popracowała na jałowym biegu i osiągnęła optymalną temperaturę do pracy. Jednak nie zawsze jesteśmy w stanie jest to zapewnić. 

Takie zachowania przyczyniają się bezpośrednio do skracania życia każdej turbosprężarki bez względu na jej producenta. Ciężko ustalić kto bardziej skraca jej życie, my sami, czy producenci. Niemniej jednak bardzo często kierowcy nie są bez winy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz